ExEA ExEA EEA

Тримесечен бюлетин


Авиационен шум > Състояние на околната среда - кв. "Редута"

СЪСТОЯНИЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА – РАЙОН ЛЕТИЩЕ СОФИЯ:

4.1. ЗАПАДНО НАПРАВЛЕНИЕ, ТЕРМИНАЛ W1

Терминалът за мониторинг на шума, обслужващ западния район на Летище София е разположен в охраняемата територия на летището, приблизително на около километър от западния край на пистата за излитане и кацане.




Фиг.2.1
Фиг.2.2
Фиг.2.3

4.2. СЪСТОЯНИЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА – КВ. ЛЕВСКИ, ТЕРМИНАЛ W2

Терминалът за мониторинг на шума, обслужващ кв. “Левски” е разположен върху покрива на 106 ОУ “Гр. Цамблак, намиращо се на ул. “Гр. Цамблак” №18.




Фиг.2.4
Фиг.2.5
Фиг.2.6

4.3. СЪСТОЯНИЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА – КВ. ПОДУЯНЕ, ТЕРМИНАЛ W3

Терминалът за мониторинг на шума W3, обслужващ кв. “Подуяне”, е разположен върху покрива на сградата на общината на район “Подуяне”, намираща се на ул. “Плакалница” №51.




Фиг.2.7
Фиг.2.8
Фиг.2.9

4.4. СЪСТОЯНИЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА – КВ. ПОДУЯНЕ, ТЕРМИНАЛ W4

Терминалът за мониторинг на шума W4, обслужващ кв. “Подуяне”, е разположен върху покрива на 74 ОДЗ, намиращо се на ул. “Ст. Чумаков” №1.




Фиг.2.10
Фиг.2.11
Фиг.2.12
* Липсата на данни от терминал W4 в периода от 07.03.2007 г. до 21.03.2007 г. се дължи на проблем с електрозахранването на терминала.

В Таблица 1 са дадени разпределени по терминали месечните средноденонощни еквивалентни нива на шума (LDEN общ) и нивата на фоновия шум (LDEN фон) за първите три месеца на 2007 година.

  Таблица 1

Терминал за мониторинг на шума Еквивалентно ниво на шума LDEN
януари февруари март
LDEN общ LDEN фон LDEN общ LDEN фон LDEN общ LDEN фон
W1 62,8 56,0 61,8 55,4 62,3 55,1
W2 65,3 60,7 60,8 57,4 60,8 57,4
W3 62,3 59,6 59,7 58,0 59,6 57,8
W4 64,6 60,0 59,8 58,0 60,8 58,6

Представените резултати от мониторинга на шума показват, че регистрираните шумови нива от четирите терминала са в границите на нормативните изисквания, с изключение на първите десет дни на месец януари, когато терминалите, разположени най-близо до пистата за излитане и кацане (W1 и W2) са регистрирали стойности по-големи от 65 dB(A).

Необходимо е да се отбележи, че върху акустичното състояние за територията на район “Подуяне” освен прелитащите въздухоплавателни средства, много силно влияние оказва и интензивния поток на движението по булевардите “Ботевградско шосе”, “Владимир Вазов” и “Тодорини кукли”. Това обяснява и близките стойности между еквивалентните нива на шум при наличие и без наличие на полети, регистрирани от терминали W3 и W4.

5. Брой въздухоплавателни средства по направления за отлитане и долитане над пунктовете за мониторинг

Месечният брой на шумовите събития, предизвикани от отлитащи и долитащи въздухоплавателни средства, регистрирани от стационарните терминали за мониторинг на шума e даден в Таблица 2.

  Таблица 2

Терминал за мониторинг на шума Брой регистрирани шумови събития
Януари 2007 г. Февруари 2007 г. Март 2007 г.
W1 1264 1129 1372
W2 1055 871 954
W3 672 642 720
W4 433 588 471

В Таблица 3 е показан броя самолетодвижения за разглеждания период по редовни и сезонни чартърни линии, както и общия брой на самолетовиженията на летище София.

  Таблица 3

Въздухоплавателни средства /ВС/ Брой самолетодвижения
Януари 2007 г. Февруари 2007 г. Март 2007 г. Общо за първо
тримесечие
на 2007 г.
ВС по редовни и сезонни чартърни линии 2918 2608 3032 8558
Всички ВС 3261 2985 3470 9716

* Всяко самолетодвижение включва излитане и кацане на въздухоплавателното средство на летището.

Тримесечен бюлетин


Съдържание:



Copyright 2000-2021 © ИАОС